Kongsi Resepi

Wednesday, 18 April 2012

Pantang Larang



Pernah dengar orang tua-tua cakap macam ni kat korang tak?


"Eh, anak dara tak boleh jadi pengapit!
Eh anak dara tak elok lah tepung tawar kat pengantin...
Nanti lambat kawin!"

Haaaa... aku arini baru tau n baca benda ni. Betul keeee? 
Selalunya yang ni, aku tau lah,

Anak dara tak elok duduk kat tangga, nanti tak de sapa nak pinang

Macam ni nak tarik diri lah dari jadi pengapit untuk kazen aku nexwek. Takut pulak dengar. 

Tapi ni lah 1st time jadi bakal pengapit. Tepung tawar tu da selalu.. Untuk kawan-kawan, sepupu-sepupu kaannn..

Tapi kalau betul laaa... 
Ish!Ish!Ish!

2 comments:

KaiSHu_HaiKaL said...

jgn percaya tu semua... jodoh semua ditentu Allah..Allah xlarang pown jadi pengapit... jaga adab ngan aurat sudah memadai...xgitu...

mieraahajis said...

@KaiSHu_HaiKaL --> tu la, jodoh kan rahsia allah. hehe..