Thursday, 26 July 2012

Dejavu Di Kinabalu

Alhamdulillah..
Berjumpa lagi kita di Ramdhan ke 6 :)
Moga diberi kesihatan yang baik...

Mesti korang tak miss kan tengok Akasia
"Dejavu Di Kinabalu"

Pelakon yang kacak, macho and cantek..
#Baru terasa yang hensemnya Aqasha!
Aqasha / Ammar
Tiz Zaqyah / Nadirah
Nazim Othman / Bazli
#Bazli ni ada mirp-mirip arwah Hani Mohsin
Aishah Ilyas / Inara


Meh sini aku remindkan sinopsis dia sket.. 

Ammar menyintai Inara sepenuh hatinya dan mereka telah memeterai cinta mereka di puncak Gunung Kinabalu. Akan tetapi, kisah cinta mereka tersemadi apabila Inara pergi dijemput Ilahi. Namun, kasih sayang Ammar terhadap Inara tidak pernah luput walau sedetik pun. Sebelum akhir hayatnya, Inara telah mendaftar sebagai penderma organ.
Nadira merupakan seorang pesakit jantung dan juga kekasih Bazli. Bazli begitu menyintai dan mengambil berat terhadap Nadira dan dialah yang membiayai kos pembedahan pemindahan jantungnya. Jantung yang diterima Nadira merupakan jantung Inara.

Takdir menemukan Ammar dengan Nadira. Ammar tidak mengerti mengapa seperti ada sesuatu yang menarik dirinya ke arah Nadira. Setiap kali menatap wajah Nadira, bayangan Inara seakan-akan muncul di depan mata. Nadira juga begitu, jantungnya berdegup tatkala Ammar berada di hadapannya. Adakah Ammar sebenarnya menyintai Nadira kerana Nadira atau kerana Nadira mengingatkannya kepada Inara? Bagaimana pula dengan kasih sayang Bazli terhadap Nadira? Siapakah pula pilihan hati Nadira - Ammar atau Bazli?
----
N~ Nyawa, sakit yg di tanggung
A~ Adanya jantung Innara jadi penyelamat
~ Dejavu pun bermula
I~ Indahnya pertunangan tergugat
R~ 'Rasa' yg tak mampu ditidakkan
A~ Ammar atau Bazli menjadi delema
--------

 Hari nie last episod love story nih..
OMG!!

Terasa romantiknya bila Ammar sambil petik gitar dengan Nadirah nyanyi lagu Butterfly..
Terasa jantung ni dan meremang bulus2 roma..
So sweet...

Teringat plak zaman 3bulan pertama bercinta..
Semua cuwet jeee, kan awak.. Hahahaha

Pagi tadi, dorang live kat Hot Fm..
Suwet je tgk dorang..
Terasa "dejavu" dalam diri ni walaupun tgk kat tv je..
Hahahaha



Dalam banyak-banyak scene..
Ni scene yang mebuatkan jantung I berdegup dengan kencang, Ok!!



"Selagi jantung saya berdegup, Selagi tu cinta saya dekat awak takkan mati" - Innara

4 comments:

Nurlyla said...

sedey2x... :(

nadia farhana said...

citer sedih ngeee...i think Ammar hihi

missmeraa said...

@nadia farhana --> makin suspen cite die....

nadira shahid said...

suke tgk sebab bangga dengan nama sya *tetibe hee (: