Kongsi Resepi

Monday 21 May 2012

Hadiah dan Suprise Birthday 2012

Entry lepas, aku da flashback kan balik ape aku dapat masa birthday 2-3 tahun kebelakangan ni. So, pada tahun ni, alhamdullilah, rezeki, tak sangka akan dapat hadiah yang menjadi idaman. Dan juga surprise daripada future-MIL. :D


Masa birthday hari tue, jatuh pada hari bekerja, so dating lepas waktu kerja lah kan, chenta hati just bawa pergi makan kat Chillis. Dah la kiteorg tak makan makanan berat daripada pagi sampai lah ke petang, so, memang lapar kaw-kaw lah. Sebelum jumpa tue, aku ada request cekodok udang. Hehe.

Teringin dah 2minggu dah, memandangkan hari istimewa, aku demand lah tu. Gigih, remindkan dia sebelum dia jumpa aku, suh buat cekodok tu. Then bila jumpa, dia kate, dia tak buat. Hampa. Tapi dah makan beger yang bapak besar tu, kenyang memang tak ingat, maafkan je lah pasal cekodok tu. 

Then tiba-tiba dapat kad, katenya lastminit cari, masa tue juga tulis ucapan dalam kad tue, kat depan aku, tapi balik rumah baru baca.

Tiba-tiba, dia godek-godek beg, aku ingatkan adalah benda lain nak kasi (ceehh! mengharap tue! :D), rupa-rupanya, tuppawer yang ada cekodok udang yang die buat sendiri. Acik terharu, walaupum rupanya lain sikit, tapi rasa tue, memang sedap. Sampaikan die ugut, jangan komplen apa-apa pasal cekodok tue. 




Hahahaha..

Lepas makan, jalan-jalan, die buka offer nak hadiah apa. Almaklumlah, acik nie, bila dah diOFFER, mulalah tak tahu nak ape. Cuba tak dioffer, macam-macam nak. Hehe. Dia nak belikan Gaga(nama panggilan) versi XXL, tapi aku 50-50. Sebab aku dah ada versi S. Wat ape lagi nak belikan. 

#Merah tu lah, GaGa :D
Then aku tolak, die majuk, kate, selagi dia tak belikan pape present, selagi tu tak yah balik. Last-last dapatlah ilham, nak perfume. Tapi selamatkandiri dulu lah, kalau perfume yang nak ni ada, beli. Kalau tak, postpone sabtu. hehe. Tuptup, ada perfume tue, tu pun aku was was bau dia, sebab amik masa 5 minit nak sampaikan bau wangi tue. Tq Awak :)

#My dream perfume! :)

Hari sabtu plak, family dia ajak pergi picnic. So, berkumpul kat rumah die, terus pergi ke Sg Congkak. Masa sampai je kat rumah, mak dia bagi present. OMG! Telekung version jubah made from Indonesia. Dia kirim kat kawan dia. Tahun lepas dapat telekung dari SitiKhadijah. Dan dapat jam tangan. 


Masa kat Sg Congkak, dapat surprise, kek dari family dorang tapi share dengan mak-mak. Sebab celebrate sekali Hari Ibu. Rasa macam baru je sambut birthday kat PD tahun lepas.


Esok plak, 13-5-2012, Hari Ibu, tadi before keluar, sempatlah juga buat kek coklat untuk mama. Tapi esok baru celebrate. :)

Selamat Hari Ibu untuk Mama dan juga future-Mama In Law.
Tq lahirkan akak, beri pendidikan, kasih sayang.
Untie, tq sebab be my "friend", share semuanya, sampaikan ada orang tue kate, kite ni tak boleh jumpa, kalau jumpa, mesti tergedik-gedik. Hahahahha
Moga dimurahkan rezeki, panjang umur dan diberikan kesihatan yang baik.
I LOVE U, MAMA

Notepad: Suka letew dapat hadiah besar! 

2 comments:

Ardini Izzati said...

Wahh untunglahh :)

missmeraa said...

@Ardini Izzati --> mane ada, moga2 dapat future family-in-law mcm kite eh :)