Kongsi Resepi

Saturday 12 May 2012

Kek Untuk Mama!

Ingat ENTRY ni? 

Sementara nak tunggu hari Ahad sesi mencari hadiah, arini, aku buat kek. Tak pernah seumur hidup buat kek!
Haaaa... So, aku buat Kek Coklat Moist. Dah lama berhajat nak buat, akhirnya buat juga. Bahan yang simple, aku pun mulakan membuat kek nih. Nasib bahan tak banyak. Tu yang rajin tue. Mintak resepi kat makcik sendiri, punya "kede". Tak kasi share ilmu tue! Nah amik. Aku google resepi, lagi sedap dari makcik aku punya. Hehe. 

Sebelum nak kukus, aku bahagikan kepada 2 bekas. 1 untuk mama, 1 untuk future-MIL. Sebab, petang tue dorang nak bawa pergi picnic. Hehe. Tahun lepas pergi PD, tahun ni gi sg. Congkak. Celebrate sekali Mothers Day fMIL. :D. Nasiblah sempat masak, chenta hati kata, sedap! Tapi dia kata yang kek ni aku beli! Chett! 

Ni hasilnya, walaupun rupa tak da menarik sangat, tapi ayah kata sedap. Hehehe... 

Kek Coklat Moist

Oklah, nak siap-siap pergi picnic. Harap-harap takda acara baling tepung macam tahun-tahun lepas.
Huhu.... 



No comments: