Kongsi Resepi

Monday 28 January 2013

Dilema -- Ada Pro & Kontra

So,
Lagi beberapa hari je lagi nak hantar surat resign..
-.-''''

Masa ni la dapat info yang aku akan dipromotedkan untuk replace kan tempat asst bos ni..
Sebab bulan 2 atau 3 macam tu dia dah chaw!

Dan juga pada yang sama aku dapat offer kerja baru, dan juga gaji yang aku tak aspectkan pun di tempat baru ni..
Haiihhh..
Kalau dari luaran kasar,
Sure korang bagi pendapat yang sama.
-- Better terima offer baru. Sebab gaji tinggi.

Yes! Tu memang betul.
Semua orang, bukan je aku, korang, korang dan korang pun akan melakukan benda yang sama..

Yang buat aku dalam dilema,
2-2 ada pro and contra kaaaann..
Ada kelebihan dan kekurangan..

Tempat skang ni, environment memang da best walaupun gaji bolehlaaaa~
Senang je hati wat kerja dengan budak budak ni..
Dengan nak layan kerenah dorang, masalah cinta dorang, masalah nak tacle budak praktikal la..
Masalah dengan user la..

Sebabnya, dorang ni semua bawah 25.
Ada yang umur 26, tapi dah kawin, panggil aku kakak, perghhh!
Pelik wei! Kalau perempuan tak pe, ni lelaki. OhMakAiii!

#Kidnap dari en.Google

Yang tempat kerja baru ni,
Aku tak tahu environment macam mana..
Tapi ada OT kalau system down..
Kena stanby -- oncall kann.
Daaaannn pendek kata tak tahu laaaa macam mana cara kerja kat sana..

Ingat nak try demand la bila dapat offer promoted tu..
Mana la tahu kan..
Tapi takpe,
Rezeki tu kan ada dimana-mana..
InsyaALLAH..

2 comments:

Ayue Rejaluddin said...

1st : Selamat kembali ke blogspot...

Fikirlah mana yang terbaik.....

missmeraa said...

@AyueJean -- hahahah.. belogsepot juga yang kucari balik! hehehe...