Kongsi Resepi

Friday, 14 September 2012

WHI: Mertua vs Menantu

Topik Wanita Hari Ini (WHI) : Masalah Mertua Anak Menantu Pening Kepala

Tak de keje,
Layankan je lah topik WHI..
Minggu ni topik panassss jeee..
Semalam ke atau kelmarin...
Tajuk : Berat Jodoh Kerana Kerjaya

Aku ni belum ada pengalaman title "Mertua"
But BAKAL MERTUA tu adalah...
Hehehehe...
Alhamdulillahhh... 
Sporting, selalu share pendapat..
Dah jadi macam kawan..
Asik kena bahan jeee..


Tak semua orang dapat mertua yang sporting, sekepala, "angin" etc...
Ada yang tak sanggup duduk dengan mertua sebab kadang-kadang mertua masuk campur hal rumah tangga anak menantu..
Ada yang tak sanggup duduk dengan mertua sebab ada je yang tak kena kat mata dorang...
Dan macam-macam laahh..
Tapi tak semua macam tue kaannn..
Ada yang masih lagi duduk dengan mertua sampai anak tiga..
Sebab mertua terima menantu dorang seadanya..
Macam keluarga sendiri..
#Eh eh.. Macam ada pengalaman pulak kan...

Ni basic je...
Semua ni yang aku tengok kat dalam drama tv ni..
Selalunyaaa masalah pada pendapat sesuatu benda..
Lain-lain pendapat kaann..
Sorang nak ikot cara moden, sorang suruh ikot cara lama..
Bak kata Prof: Ego Mak mertua
tinggii..

Kesimpulan,
Kalau kite sendiri nak duduk dengan dorang,
Kite kena lah ikut cara dorang..
Karakter juga merupakan salah satu faktor untuk kite kenal dorang lebih dekat melalui suami/isteri kite sendiri... 
Mertua perlu dhormati seumpama ibu bapa kite sendiri..

Sumber: WHI

8 comments:

yuyu said...

huhuhu.. mudah-mudahan bakal mak mertua i sporting dan terima seadanya.. :)

missmeraa said...

@yuyu --> aminnn :)

Nory Zoulkefle said...

mak mertua nory pon sporting....nasib baik...heheh

missmeraa said...

@Nory Zoulkefle --> alhamdulillahh.. :)

Donny Ien said...

betul tu~ kita kena ikut rentak depa~

MéuzAngelo™ XXIII said...

kesian kat bini yg laki dia rmai adik beradik pompuan.. selalu kene buli dgn akak2 ipar.. haha itu cerita je la

missmeraa said...

@Donny Ien --> layankan jeeee

missmeraa said...

@MéuzAngelo™ XXIII --> tau xpe.. lagi2 kalau had yg kakak ipar tak mau tlg.. haruuu~~