Kongsi Resepi

Thursday 25 October 2012

Hari Raya Datang Lagi...

Hari ni office dah lengang sikit..
Majoriti dah apply cuti awal..
Kompem-kompem yang cuti awal/extra cuti hari isnin nanti mesti kg kat area Pantai Timur..


Tak dinafikanlah...
Raya area Pantai Timur macam Terengganu & Kelantan..
Memang meriah..

Macam kite yang duk had KL ni, tak pun kg. selain Terengganu/Kelantan tue..
Hari Raya Aidilfitri lagi meriah dari Hari Raya Aidiladha..
Dorang terbalik pulak..
Raya Aidilfitri biasa je, Tapi Aidiladha meriah lain macam..
Ni aku cerita based on cerita kawan-kawan yang duk had2 Pantai Timur nun..
Yang macam aku had Pantai Dalam jee.. (Area Angkasapuri tu.. sebab aku duk sana)

Hari Rabu aritu dah start banyak kereta, 
Dah start org cuti awal..
Lagi syok, arini dah start cuti sekolah..
Untunglah jadi cikgu..
Boleh balik kg awal-awal :D

Hari ni plak, dengar kat radio,
Yang jalan dah start sesak menghala ke lebuhraya Karak..
Menghala ke Selatan plak (N9, Melaka, Johor)
Kereta dah banyak tapi tak sesak lah..

Cukuplah pengalaman aku balik ke Terengganu masa raya haji..
Ziarah rumah saudara nenek atok kat sana.
Sekali amek kau masa balik ke KL..

Jem!!
Gerak pukul 4ptg, sampai KL pukul 3pg..
Nak cek in R&R semua penuh!
Nasib xde xcident.. Cuma banyk kereta..
Majoriti balik KL serentak kot..


Esok, raya haji,
Makcik n Pakcik aku yang buat haji kat Mekah skang ni..
Sambut raya kat Mekah..
Minggu depan/lagi 2 minggu, 
Akan balik ke tanah air..
Sebab dorang flight pertama berangkat ke tanah suci Mekah..
Moga dorang dapat haji mabrur. Amin :)

Aku lepas balik kerja,
Malam karang baru balik rumah nenek.
Sg. Buloh je pung :D


So, Selamat Hari Raya Aidiladha...
Bermulalah esok start makan sup-sup tulaang..
Huihui. :D


Yang on the way balik kg tue,
Berhati-hati di jalan raya..
Jangan kerana kecuaian kite, orang lain jadi mangsa...
Kalau mengantuk, tido/benti kejap kat R&R..

No comments: