Kongsi Resepi

Thursday, 30 August 2012

Hari Raya Pertama

Alhamdulillah..
Bertemu lagi di 1 Syawal..
Semua sihat-sihat hendaknya...

Macam biasa, sebelum pergi sembahyang raya,
Makan dulu..
Ketupat, rendang, sambal kacang, sambal sotong, sup etc..
Aku rasa tu je la kali pertama dan terakhir aku jamah makanan untuk hari raya pertama..

Balik dari sembahyang raya,
Makan kejap..
Then bermula lah sesi maaf bermaafan..


Ada yang serius, ada yang main-main..
Tacing bila bab nak salam atok n nenek.
Syukur dipanjangkan umur mereka untuk raya tahun ni.
Moga-moga sehat hendaknya sampai bila-bila..



Lepas tu,
sesi pemberian duet raya..
Macam pirahna..
Tolak-tolak, kene duduk diam baru dpt duet, redeem angpaw..

Sampaikan ada pakcik aku ni pening tang nak bagi duet raya..
Takut over-budget... 
Siap suh kumpulkan adik beradik baru dapat duet.
Hahahaha...
Ni had yang kene kumpulkan adik beradik baru dapat duet raya

Ni plak had yang kene redeem angpaw.

Tak de jalan ke mana,
Dorang ajak gi rumah terbuka PM kat Putrajaya..


Penat turun naik bukit..
1st time raya macam ni..
Selalunya time macam ni aku sekeluarga dah packing barang-barang nak balik ke Melaka pulak.
Postpone raya ke2 lah gamaknya...

Untuk raya pertama, dapat lah pergi beraya 2buah rumah..
Hehehe.

Perjalanan ke Melaka raya ke-2

2 comments:

Phat said...

wah meriah gitu..selamat hari raya maaf zahir & batin

missmeraa said...

@Phat --> selamat hari raya maaf zahir batin :)