Kongsi Resepi

Saturday 25 February 2012

Korean Version

Korea? Penyanyi ataupun pelakon sekalipun, walaupun tak berapa kenal sangat, tapi fans dorang, jangan cakap la. Melayu pun ada juga yang fanatic. Hehe. Bak kata mak aku dulu la,

Kau memanglah kenal dorang, dorang tu kenal ke kau?

Huahuahua...! Menusuk kalbu perli tu. ;) Ok, stop!

Aku start layan cite korea ni masa tahun 2000, tak salah aku, Winter Sonata, 1st drama korea ditayangkan kat tv3. Punyalah semangat nak balik cepat dari sekolah, kadang-kadang tu, jejak je tanah lepas turun bas, berlari kau semata-mata tak nak lepaskan starting drama dia.



Winter Sonata

Aku nak tengok pun sebab Bae Yong Jun, hero Winter Sonata ni. Haha. Sanggup aku download full drama and burn ke CD. Huahuahua. Walaupun jalan cerita dia slow, tapi nak tengok hero punya pasal, layan kan je la.

Lepas Winter Sonata habis, diganti plak dengan drama Autumn In My Heart. Ni pun sama juga spesis dia, Hero dia juga. Hahaha. Ni pun sanggup download full drama dia. Tapi ni lagi tragis dari Winter Sonata, lagi slow cite dia, asik dok nanges jeee. Tak larat kadang-kadang nak tengok.


Autumn In My Heart

Lepas tu, muncul plak Meteor Garden. Maybe. Masa tu aku da tak layan sangat, tapi aku teringat classmate masa sekolah dulu, fanatic giler kat pelakon Meteor Garden, sebab dorang adalah penyanyi yang lengkap dengan pakej. Sanggup kawan aku beli magazine cine semata-mata ada gambar mamat-mamat MG ni walaupun sepatah haram pun kau tak faham. 

Yang aku ingat, Full House, My Girl, lagi apa ntah. #memang dah lame tak ikut perkembangan drama korea ni.

Lepas tu, muncul plak K-Pop bagai. Macam SuperJunior, #Huahuahua, tu je yang aku kenal! Ah! Macam-macam la group sekarang ni, M-Pop tak pasal-pasal pun ada juga kot? ^_^

SuperJunior


Tapi dalam banyak-banyak lagu korea aku dengar, video clip ni la yang tak pernah boring and touching sangat. Walaupun tak faham maksud dia, tapi penyampaian jalan cerita tu pun da tinggal kan kesan. Jom layan.... 

KISS - Because Im A Girl

Bila ingatkan balik, kelakar pulak masa zaman sekolah dulu. Excited bagai duk depan tv. Hehe..

No comments: