Kongsi Resepi

Tuesday, 21 February 2012

Awak kuat, saya pun kuat

Allah menduga kite dengan bermacam-macam ujian. Cuma kadang-kadang kite je yang tak rasa bersyukur dengan apa yang kite ada. Kite je yang rasa yang kite ni lagi susah dari orang lain sedangkan orang lain lagi susah dari kite. Aku bersyukur dengan apa yang aku ada. Cuma aku tak reti nak bagitau orang apa yang aku alami. Aku cuma share kan suka-duka dengan orang yang aku sayang, percaya, susah senang bersama, mrMok. Dialah sumber semangat bila aku down. Dialah tempat aku share semua. Walaupun dia tak mampu nak tolong sangat, tapi dia sentiasa ada untuk aku. Selalu motivatekan aku. Dia selalu pesan,

"Orang kuat kalau dia kuat. Kita harungi sama-sama. Dorang tak boleh buat apa-apa kalau kehendak Allah macam tu. Dan orang akan cuba semampu yang ditakdirkan. "

Awak, terima kasih ye sebab sentiasa ada dengan kite. DIA dah menduga kite awal-awal da. Dari dulu sampai sekarang, tapi kite rasa dugaan sekarang kecik sikit dari dugaan dulu kan. DIA menjadikan kite kuat untuk menempuh dugaan akan datang, supaya kite lebih bersedia. Awak je yang boleh coolkan kite bila kite tekanan. Orang lain tak tau apa kita alami. Luaran memang nampak happy, tapi sebaliknya. Hanya DIA yang mengetahui segalanya..

#Cinta hati saya

Walaupun dia tak sempurna di mata orang lain, tapi dia sempurna dimata aku. Yang akan menjadi imam dan membimbing aku ke Jannah, InsyaALLAH. Moga-moga Allah permudahkan jodoh kami berdua hingga ke syurga. Amin..


Ramai orang menilai seseorang dengan rupa paras dan harta. Sedangkan belum sempat kenal betul dengan seseorang tu, dah blame orang tu macam-macam. Jangan prasangka buruk, nanti terkena batang hidung sendiri. Tepuk dada, tanya iman.


2 comments:

Izman said...

kite pon nk kene kuat jugak lah' :D

mieraahajis said...
This comment has been removed by the author.