Kongsi Resepi

Thursday, 6 December 2012

Kupas Durian Guna Kuku!

Malam tadi pergi pasar malam..
Lain yang berhajat nak beli, 
Lain yang dibeli... 

Sekarang kan musim durian..
Area kawasan rumah aku, 
Jarak 2,3 biji kereta,
Confirm ada je peniaga jual durian..
Ada yang bersusun,
Ikut Gred, Kualiti..
Dan ada juga yang bersepah..
Berbukit-bukit I tell u durian kat sini..

Ayah kate, musim kali ni menjadi-jadi buahnya..
Yelah sampaikan Durian Crepe tu jadi femes. #Macam-macam!

Masa nak balik tu, 
Tergerak hati nak beli doyan...
Bila tanya,
Selonggok - RM10,
2longgok - RM15. WOW!!


Bukan saiz kecik2 tau, 
Semua besar-besar..
Tapi aku beli 1 longgok je la..
Dapat 6 biji, saiz besar..
Kalau beli 2longgok?? @_@
Isi pun ok.. Biji kecik, isi banyaaaakk.. Haaaaaaaaa..

Lenguh tau nak bawa doyan tu balik ke rumah..
Then, bila da balik,
Yang BZBody tau je la sapa..
Si Iman tuu (Kucing tite laaa)
Tercium-cium tapi tak makaaann..

Then masa ayah nak g dapur, 
Nampak dia tercium-cium..
Ayah boleh plak buat lawak...
Sayalah IMAN!

Ayah: Haaaaaaa.. Buat apa tu... Tercium-cium..
Iman: #Masih mencium2 -- rupanya mencari semut yang berjalan dalam plastik tu
Ayah: Jap lagi kite makan.. Nanti tolong bukakan durian tu dengan kuku taw!
Aku: HaaaaA? -_________________-'''''''



Ish!! Ayah aku niiiiiii...

4 comments:

Mila Ahmad said...

durian tu saya xberapa suka sgt tapi bila tengok durian crepe tu cam sedap jerk nak cubalah.

missmeraa said...

@Mila Ahmad --> jangan merasa, tgk live pun blm sempat lagi durian crepe tu. haaaaaaa

Hana Maroo said...

nampak sedap jer kan durian tu.. tp sya mmg x leh nk mkn la durian... Moga2 satu hari nti nak cuba jugak. blogwalking kat sini....

missmeraa said...

@Hana Maroo --> try la... fear factor... hehehehe