Kongsi Resepi

Thursday 15 August 2013

Kemeriahan Raya 2013 - Raya Pertama

Selamat Hari Raya you'olls..
Selamat kembali bekerja arini..
Mesti mood ke laut ni..
Kehkehkeh..

Malamraya tu berbuka puasa ramai-ramai kat kg..
Meriahnyaaa..
Sampaikan masa masak rendang pun tak perasan yang dah masuk waktu berbuka..


Balik kerja je,
Dalam pukul 4ptg, terus balik sg.Buloh..
Ramainye sedara dah sampai..

Nasibbaik baju raya dah siap iron..
Takde la nanti nak Q iron sebelum tido ataupun pagiraya kann..

Baju raya ada yang aku recycle balik..
Macam baju kebaya pink aku pakai sekali je masa raya pertama kat Melaka 2tahun lepas,
So, aku recycle untuk pakai masa raya kat Sg.Buloh ni..
Bagi aku recycle, bagi dorang, baju baruu.. kehkehkeh..

Terkilan sangat, xde gambar family macam ni secara formal. Raya haji nak repeat balik.
Tema tahun ni purple+merun..
Lebihkuranglah.. 
Tapi paling meriah tema pink color.. Hohoho..

Atok, Pakcik, Sepupu.


Juadah berbuka puasa, telan ailioo..

 





Kiteorang kutip duit raya memang macam ni.
Sapa yang duk depan tu la yang kene tolak
Yang collect duit raya berumur dari 4thn-35thn.
Lepas dah settle sesi maaf-maaf, collect duit raya, 
Jom kite ke rumah terbuka PM, kat Putrajaya..
Ni tahun kedua..
Kalau sebelum ni, petang raya, 
Family aku dah balik Melaka,
Tapi semenjak 2-2 arwah atok ngan nenek dah takde,
So, raya kedua baru balik Melaka..

Dorang nak g rumah terbuka bukan sebab makan,
Tapi nak tapau makanan bahan mentah..
Tu yang raya tahun ni, 4hari berturut-turut makan mee jee..
Yela, bawa balik mee banyak giler..




Otw nak balik Sg. Buloh,
Singgah umah jap..
Nak tengok si gedik ni buat apa..
Semalam kiteorang balik kg, dia keluar..
Bila masuk rumah, kemain bising mulut tu..
Nak tinggalkan dia selama 5hari kat rumah haa..
Buka tingkap sikit untuk laluan dia keluar masuk rumah..


Iman ngan nemo, memang takdapat dipisahkan.
Esok masa otw nak balik Melaka,
Ada dugaan yang datang.. nanti aku storymory..
Nak g lunch ni, bye!!
Atas: Sampul yang aku bagi kat dorang.
Bawah: Sampul yang aku dapat hasil berebut, tolak-tolak masa collect duit raya..
Wiwiwiwiwiwi..

P/S: Ni gambar semua dari iPong, dari camera belum transfer lagi. Kalau dah transfer aku update terus.

3 comments:

Farah Waheda Wahid said...

wah seronoknya bila dikelilingi family yang ramai... Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin...

missmeraa said...

farah : slamat hariraya maaf zahirbatin juga.. ;)

Ayue Rejaluddin said...

Meriahnya raya awak...
Raya kite tragedi tau....
Awak taknak jemput kite raya kat rumah ke??
Hikhikhik...