Kongsi Resepi

Tuesday 6 August 2013

Duit Raya Duit Rayaa

Last week tukar duit raya..
Tu pun pergi 3 bank..

Selalunya minggu terakhir baru duit raya keluar,
Ni minggu kedua dah keluar dah..
Tu yang kene pergi 3 bank tuk tukar duit raya..
Sebab bank A tinggal note RM1 je,
Then bank B ada note RM10 baru dengan note RM5 recycle..

Dari aku melopong tak dapat ape,
Baik aku sambar dulu apa yang ada..
Then lepas tu baru fikir macam mana nak bahagikan duit raya kaann..

Sebelum buat agihan,
Kenalah buat senarai nama dulu..
Alhamdulillah, bajet masih sama seperti tahun-tahun lepas.
Tapi senarai nama aku tengok macam dah kurang je..
Kehkehkeh.. Takpelah, buat standby je kan..

Tapi yang best tahun ni, 
Banyak plak collection angpaw aku dapat..
Macam tahun lepas, walaupun tukar kat Maybank/HongLeongBank,
Haram tak dapat apa..



Tahun ni, amek...
PNB, CIMB, Maybank, Bank Islam, Jusco Aeon..
Walaupun tukar note RM1 - 100keping je..



Malam tadi aku tak leh tido, 
Nak buat mata ngantuk cepat,
Isi duit raya dalam sampul..
Siap buat stickynote lagi.. 
Takmau dah tulis2 nama kat sampul,
Nanti aku terbagi orang lain punya..

Sebabnyaaa..
Bila nak bagi duit raya,
Kazen2 aku bukan yang had kecik, 
Tapi yang besar-besar termasuk makcik-makcik,
Dorang berebut-rebut nak duit raya..
Beraturnya 10saat je,
Pastu gasaklah korang tertolak-tolak..

Macam kes tahun lepas,
Tengah dorang syok tolak nak rebut duit raya..
Ada baju kazen ni terkoyak,
Semua diam 5saat bila dia kate baju dia koyak,
Lepas tu sambung balik rebut-rebut..
Aku pening dah bila nak bagi-bagi duit masa tu..

Aku bagi duit raya, 
Nanti aku collect balik duet raya kat kazen lain..
Hahahahaha..

"Standby" tu untuk yang takde dalam senarai nama.
Budak ni tolong sepahkan angpaw je!
Macam mana lah awak raya nanti, Iman.. T.T
OMG!! Baju tak packing lagi ni...

1 comment:

Farah Waheda Wahid said...

wah banyaknya duit raya... *_^