Kongsi Resepi

Friday 12 July 2013

Bekalan Moreh Di Bulan Puasa

Alhamdulillah, dah masuk 3ramadhan kann..
Kejap je rasanyaa..
Dan malam ni malam ke 3 bertarawikh.. ;)

Kat area rumah aku ada dalam 3 surau dan 2 masjid..
Paling dekat masjid RTM Angkasapuri tu..
Jalan kaki dalam 10minit sampai.. 
Kalau surau confirm dah penuh kann..

Ni tahun ke 3 aku bertarawikh kat masjid RTM, 
Hari-hari berulang alik,
Macam tak cayaaa...
Dan nak dekat2 raya akan ada rakaman takbir raya you'olls..

Semalam lepas tarawikh ada tahlil untuk arwah kejap..
Then balik tu, dapat bekalan "fruitcake"..
Adik laki aku dapat mee goreng -- Alhamdulillah...
Kite orang pompuan takkan nak duk situ makan kan,
Amek 1 dan bawa lah balik..


Teringat plak 2 tahun lepas,
Ada orang sedekah kan ayam golek 1 bungkus..
Bukan setengah ekor, tapi sekor ayam golek haaa..

Masa tu aku dah amek 1 dan tak tahu plak mama pun amek sama..
Bile balik tengok2, sekor haa..
Jenuh nak abeskan sekor tu time sahur..
Semoga dimurahkan rezeki yee untuk yang bersedekah tu..

Ni aku ngah fikir nak buat bekalan/makanan apa untuk event anak yatim lagi 2 minggu ni..
Hmmm..
Any Suggestion??

No comments: