Kongsi Resepi

Tuesday 18 June 2013

Kursus Pra-Perkahwinan

Aku dah pernah amek masa sem 2, tahun 2007 xsalah.
WAJIB ok! Sebab dia under subjek agama.
RM50 untuk 2hari, pagi-petang, makan 3kali sehari.
Tak nak tak nak pun, pergi juga..

Masa tu aura dia lain,
Sebab kite student, so, tak rasa sangat kusus tawen tawen ni..
Then last week,
Aku pergi untuk kali ke2 haaa..
Tu pun adik aku yang ajak...
Dah orang nak sponser, kite on je la.

Aku pergi kat Zura's Akademik, Bangsar.
Dapat buku dengan jadual dan senarai borang permohonan berkahwin yang perlu diambil kat jabatan agama nanti.. 


Nampak kat dinding yang banyak frame tu? majoriti semua gambar yang retis pernah datang.
Masa batch aku, 
Ada Ikhwan hot-fm dengan tunang dia..
Tempat dia aku tengok banyak tampal gambar retis yang pernah datang sana..
Termasuk Awal&Scha..
Ada jual makanan luar kat luar dewan, tapi mahal.


Dari luar dewan dah dengar lagu kawen.
Macam pergi kenduri..
Time break pun dorang pasangkan lagu kawen, siap lirik kat video tu..
Beza giler baju, pelamin, kenduri dulu dengan sekarang..


Kalau kat sini, sehari setengah je kursus.
Bayar RM80... Dan ada sesi bergambar ..
Masa ni la aku rasa aura lain,
Sebab confirm-confirm kan yang pergi tu bakal pengantin.
Dan ada juga yang pergi saja-saja..

Paling best masa tajuk -- komunikasi. kehkehkeh

Ustaz-ustaz semua best.
En Faizan a.k.a Cikgu, 
Banyak info yang dia bagitau..
Termasuk kalau kite ada masalah dengan pasangan cara nak buat permohonan..
Dia bagitahu lepas ni modul akan bertukar, 
Dan harga pun akan naik dalam RM150 -- -.-'
Kalau sekarang ni just attend, dengar dan dapat sijil,
Kemungkinan lepas ni  -- attend, dengar, ujian, interview dan maybe ada qiamulai..
Tapi tak pasti bila mula..


Penceramah semua best..
Mata segar je dengar...
Dorang ada share cerita yang baik jadikan teladan, 
Yang buruk tak yah amek, buang jauh-jauh...
Sebelum penutup, ada sketsa..
Cara meminang,bertunang dan ijab&qabul..

Sebelah kiri, yang 2 org pmpuan tu, "bakal pengantin" dengan "pengapit".
Yang ni sebagai "wali". Betul-betul dia belakon macam "bapak".
3 dari kiri, Ikhwan Hot.fm. Sebagai saksi.
So, sapa yang belum pergi kursus kawen ni,
Pergi la skang walaupun belum lagi nak kawen. 
Dah ada 2sijil kawen dah ni. Hahahahha


No comments: